№303724Добавлено: Сб 03 Дек 16, 01:39 (8 лет тому назад)
Чтоб отказаться от убийств не нужно становиться убийцей, чтоб прекратить некую клешу, которая есть только на уровне бхавагры, не нужно ехать в бхавагру.
Чтоб отказаться от убийств не нужно становиться убийцей
Откуда вы знаете?
Что тут знать?
Т.е. ваше утверждение безосновательно?
Очевидное не требует иных оснований.
Т.е. вы не становились убийцей - даже рыбу не ловили, когда были ребенком?
Оффтоп, троллинг?
Я же задал вам уточняющий вопрос - отвечайте на него для продолжения дискуссии. Проблематизируйте, что именно нужно обосновывать и обоснуйте сами почему это требуется доказывать (или что там).
Чтоб отказаться от убийств не нужно становиться убийцей
Откуда вы знаете?
Что тут знать?
Т.е. ваше утверждение безосновательно?
Очевидное не требует иных оснований.
Т.е. вы не становились убийцей - даже рыбу не ловили, когда были ребенком?
Оффтоп, троллинг?
Я же задал вам уточняющий вопрос - отвечайте на него для продолжения дискуссии. Проблематизируйте, что именно нужно обосновывать и обоснуйте сами почему это требуется доказывать (или что там).
Я не понял вашего уточняющего вопроса - что не понятного в моем вопросе: откуда вы знаете, что "Чтоб отказаться от убийств не нужно становиться убийцей"? Могу перефразировать: отсутствуют ли в вашем опыте целенаправленные убийства живых существ? Если нет, то на чем основано ваше утверждение?
№303746Добавлено: Сб 03 Дек 16, 12:07 (8 лет тому назад)
Читаем и убеждаемся, что речь "в 34 моментах" и "бхаваграх" не идет ни о каких "полных прохождениях состояний", а идет строго об избавлении от клеш и "аттачмента".
The path of the absorptions consists of liberating oneself from the passions inherent in kāmadhātu, by the four dhyānas and the first three samāpattis as they have been defined in the preceding section. Each sphere involves nine categories of passions: strong-strong, strong-medium, strong-weak, medium-strong, etc. In order to pass from one sphere to another, it is necessary to liberate oneself from nine categories of passions. For each stage, the process involves nine mental actions by means of which one is detached from the passions, which is the ānantaryamārga, and nine mental actions by means of which one takes possession of this detachment, which is the vimuktimārga. The process thus involves eighteen mental actions for each sphere, and 144 mental actions for the entire eight spheres. []bTo attain nirvāṇa, it is also necessary to become liberated from the inherent passions of the ninth sphere, the fourth samāpatti, also called the sphere of neither discrimination nor non-discrimination (naivasaṃjñānāsaṃjñāyatana) or the summit of existence (bhavāgra).
[...]
The ascetic can combine the impure and the pure path if he so wishes. This was the case for Śākyamuni. When he arrived in Bodhgaya under the Bodhi tree, he was still a worldly person (pṛthagjana), a man who had not yet seen the truths. But, by means of the impure path, he had eliminated all the passions of kāmadhātu of the four dhyānas and the first three samāpattis. Only the passions of the fourth and last samāpatti remained in him, for, as we have seen, they cannot be destroyed by the impure path. When enlightenment occurred, Śākyamuni saw, in sixteen moments, the sixteen aspects (ṣoḍaśākāra) of the truths: this pure wisdom made his deliverance from the lower desires definitive. There remained in him the nine categories of passions relating to the fourth samāpatti or bhavāgra which he did by the nine mental actions of ānantaryamārga that detached him from these passions and nine mental actions of vimuktimārga that put him in possession of this detachment. Then Śākyamuni obtained the state of arhat, without any passions, in 34 moments of mind: sixteen moments for the seeing pf the truths, nine for the ānantaryamārga of bhavagra, nine for the vimuktimārga of the same bhavāgra. At the same time, he became a Buddha as a result of his meritorious works.
[...]
This concentration is produced when the ascetic abandons the ninth and last category of the passions that attach him to the highest sphere of existence, the fourth ārūpyasamāpatti, also called bhavāgra.
_________________ Буддизм чистой воды
Последний раз редактировалось: КИ (Сб 03 Дек 16, 15:03), всего редактировалось 1 раз
Вам нельзя начинать темы Вам нельзя отвечать на сообщения Вам нельзя редактировать свои сообщения Вам нельзя удалять свои сообщения Вам нельзя голосовать в опросах Вы не можете вкладывать файлы Вы можете скачивать файлы